torsdag den 29. oktober 2009

Amerikansk Krikand, 29.10.2009, Følle Bund, Rønde

I forbindelse med mine telemetripejlinger af Markmus med radiosendere havde jeg en pause, der naturligvis skulle bruges på lidt fjer. Havde i går i regnvejret set at Følle Bund var blevet fyldt med et indryk af svømmeænder, en oplysning man skal holde tæt med indtil man selv har mulighed for at tjekke lokaliteten, så jeg sagde da heller ikke noget om det til RSN under hans tur på Djursland i går. Heldigvis fandt han ikke noget godt, det vil nemlig være uheldigt om han finder noget på mine lokaliteter. I dag havde jeg så tiden og vejret var godt, så jeg besluttede endnu engang at forsøge at vride en Amerikansk Pibeand ud af Djursland. Godt i gang med hunnerne kom der dog pludselig et sæt hvide seler ind i billedet, så var det forsøg afsporet, pausen slut og der var igen tid til musepejling.


Det er formentlig den samme Amerikanske Krikand jeg fandt på præcis samme lokalitet i foråret om end den ikke har været i søen over sommeren. For en gennemgang af de centrale karakterer for en bestemmelse og sikker udelukkelse af en hybrid henvises til forårsfundet.





Ingen kommentarer: